Változások a környezetvédelmi adatszolgáltatásban
Az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer (OKIR) fejlesztése következtében módosult a környezetvédelmi adatszolgáltatás módja és informatikai háttere.
A környezetvédelmi adatszolgáltatás 2015. január 1-jétől kizárólag elektronikus úton az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programban kitöltött elektronikus űrlapokon történik. A kitöltött űrlapok kizárólag Ügyfélkapun keresztül küldhetőek be a hatósághoz.
Az adatszolgáltatáshoz szükséges ÁNYK keretprogram a NAV honlapján érhető el. (http://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok) (Az ÁNYK program telepítése előtt a Java programot is telepíteni kell, amennyiben korábban ez nem történt meg.)
Az ÁNYK keretprogramhoz használandó elektronikus űrlapok az OKIR honlapján érhetőek el. (http://web.okir.hu/hu/urlapok)
A környezetvédelmi adatszolgáltatások benyújtásának előfeltétele a beküldésre való jogosultság igazolása. A jogosultság kizárólag a KAR MEGH adatlap beküldésével szerezhető meg. Az adatlap beküldése alól azok sem mentesülnek, akik már rendelkeznek más típusú (pl.: adózási ügyekre vonatkozó) meghatalmazással.
Továbbá egy fontos módosítás, hogy az adatszolgáltatásokra vonatkozó határidő nem az űrlapok benyújtására, hanem azok befogadására vonatkozik. Amennyiben a rendszerbe beküldött adatlap az automatikus ellenőrzési rendszer jelzése szerint tartalmilag feldolgozható, az adatszolgáltatás státusza befogadottá módosul. Az egyes adatlapok státusza a rendszerben nyomon követhető.
Az OKIR használatához a segédanyag az alábbi linken tölthető le: Segédanyag környezetvédelmi adatszolgáltatásokhoz